Zoeken in deze blog

woensdag 4 april 2012

De Hindoestaanse gemeenschap

Ik was erg onder de indruk van de Mandir waar mijn klas een bezoek aan bracht, er werdt ons daar verteld dat de Hindoestanen al meerdere duizenden jaren voor CHR. leefden!! Wat ik ook erg interessant vond was dat wetenschappen die wij (de westerlingen) nu gebruiken al lang door de Hindoestanen waren bedacht of uitgevonden, en via de Arabieren naar het westen werden gebracht.

De Hindoestanen leven nu verspreid over de hele wereld met in Nederland ongeveer 125.000 Hindoes. Over het hele land zijn verschillende gemeenschappen bijvoorbeeld in Den Haag (ongeveer 50.000 Hindoes) ze zijn vooral verspreid over de wijken: schilderswijk, transvaal, de molenwijk, spoorwijk en Regentesse-Valkenboskwartier. Ook zijn er veel Hindoestanen gaan wone

Wat ik erg bijzonder vind aan de Hindoestanen is dat ze andere godsdiensten respecteren en andere mensen niet discrimineren wegens hun geloof. De Hindoestanen zijn gelovig, sommige zeggen dat ze polytheïstisch zijn, sommige zeggen dat ze monotheïstisch zijn, ik denk dat ze polytheïstisch zijn omdat ze in ieder geval 3 goden vereren ook al veren verschillende streken dezelfde god in andere gedaantes. Ik vind de Hindoestanen erg bijzondere en gastvrije mensen, omdat je gewoon zonder uitnoding of afspraak binnen mag komen en mee mag eten.n in VINEX locaties gaan wonen zoals: Wateringse Veld, Leidschenveen, Pijnacker en Ypenburg.



Hindoes die elkaar met poeder inzepen
op het Holi feest.




Door: Ivan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten