Zoeken in deze blog

donderdag 22 maart 2012

De Moskee: diplomaten

Hi! Lezers van mijn blog!
Vandaag natuurlijk weer een geweldige dag gehad. De hele dag met school door de stad gewandeld en met de tram naar Ypenburg en Oud Rijswijk geweest.

Echt een heel vermoeide dag. Blij dat ik nu thuis ben! Maar nu moet ik een blog gaan schrijven over diplomaten, nou ja zeg hoe verzin je het hé? Blogs schrijven over wat ik heb meegemaakt elke dag en over wat ik gedaan heb vind ik wel makkelijk maar dit?! Ik ga denk ik zo beginnen:

ik ben vandaag naar de Aksamoskee geweest in Den Haag. Er was een Turks bestuurslid van de moskee die allemaal dingen vertelde, onder andere deze dingen die ik hieronder vertel:
De moskee was eerst van de joden, maar uiteindelijk hebben de moslims de moskee gekocht. Er komen ongeveer 350 mensen per dag. Er was een heel grappige vloerbedekking, met een soort van ruitjes (zie zo mijn foto’s) waar je precies in past, maar als het heel druk is moet je daar met z’n tweeën in. Haha, dat wordt dan wel heel krap, dan zit je te bidden, met je neus letterlijk in andermans voeten! De islam heeft 5 hoofdverplichtingen: 5 keer per dag bidden, een keer naar Mekka toegaan, vasten, geld aan de armen geven en geloofsbelijdenis voor moslims.
De moslims lezen de Koran van rechts naar links. In de moskee hangen ook beamers en die vertalen de tekst van preken. De Imam is degene die de preek houdt. Er komen veel diplomaten naar die moskee. Dat zijn mensen van bijv. een ambassade (dus buitenlandse mensen).’
Ik schrijf snel weer een nieuw blog! Bye!
Marieke
vloerkleed:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten