Zoeken in deze blog

donderdag 22 maart 2012

Schoenen uitdoen in de Moskee

Moslims doen voordat ze een moskee bezoeken altijd hun schoenen uit. Dat doen ze uit respect voor Allah. Er zit een heleboel vuil aan je schoenen van de straat, en daarom vinden moslims het niet gepast om hun schoenen aan te houden tijdens een bezoek aan iets wat het huis van god is. ik snap wel dat ze dat doen, er staan veel mooie dingen in een moskee en als daar vuil op komt zou ik ook zo'n verbod maken.


Het gebeurt bij meer oosterse godsdiensten zoals bij de hindoe,s. Ik denk dat het schoenen uit doen ook wel te maken heeft met de middeleeuwen. Toen was de islamitische wereld al veel ontwikkelder dan de christelijke wereld. Toen wisten veel Europeanen niet dat er veel bacterien aan hun schoenen zaten en daarom vond niemand het erg om met je schoenen in een kerk te lopen.
De islamitische wereld wist toen al wat bacterien waren en ik denk dat je daarom ook om hygienische redenen geen schoenen aan mocht doen in een moskee. Ik denk wel dat je schoenen zo makkelijker gestolen kunnen worden, maar daar wordt denk ik wel goed op gelet. Eigenlijk is het niet eens zo vreemd om je schoenen uit te doen als je iets heiligs bezoekt, het is hygienisch en ook wel respectvol denk ik

Door: Allard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten